Muudad korraga õpilaste ja iseenda tulevikku.

Kuidas see välja näeb?

Untitled design (27).png
 

Elu programmis



Ettevalmistuskoolitus

Ettevalmistuskoolitus on kõik see, mis eelneb koolis tööle asumisele: kokku 6 nädala jagu koolitusi, mille käigus omandatakse õpetajatööks ja eestvedamiseks vajalikud baasteadmised, oskused ja hoiakud.

Ettevalmistuskoolitus

  • toimub maist kuni jaanipäevani R-L Tallinna Ülikoolis või Zoomis;

  • jaanipäeva järel toimub üks nädal koolitusi Tallinna Ülikoolis ja seejärel juulis kaks nädalat Narvas. Narvas toimub linnalaager, kus kasutatakse õpilastega projektõppe- ja keelekümblusmeetodit ning pärastlõunati toimuvad Noored Kooli seminarid ja tundide planeerimine;

  • augustis toimub kaks nädalat koolitusi ja kooliaastaks valmistumine Tallinna Ülikoolis.

Loe 13. lennu osaleja kogemust linnalaagrist!


 
 
MERJAM AHMET, 13. LEND

MERJAM AHMET, 13. LEND

“Üks kolmandik on seminarid, teine kolmandik meie enda kogemused ja kolmas lennukaaslaste omad. Need kokku moodustavad sellise maagilise kompoti, et saame iga päev särada laste ees uue energia, meetodite ja järjepidevusega.

Oma kogemusest õpin, et pean midagi muutma kiiresti. Kõrvalklassist saan meetodi, kuidas panna klassi põngerjad mängides eesti keelt kõnelema. Õhtul arutan tuutoriga, kuidas ja mida saab veel paremini teha. See laager on nagu punutud kookon, et saaksime liblikatena taassündida.”

HELE-RIIN KUTSAR, 13. LEND

HELE-RIIN KUTSAR, 13. LEND

“Kas olete tundnud, et oled täpselt õiges kohas, täpselt õigete inimeste keskel ja kõik tundub liiga hea, et olla tõsi, aga on? See on see, kuidas Noored Kooli programm sind tundma paneb.”

 
NK_pattern-02.jpg
 

Õpetajana töötamine

Noored Kooli osalejad töötavad koolis esmaspäevast neljapäevani, jaotades 4 päeva peale 0,8-1,0-kohalise töökoormuse. Igal teisel reedel ja laupäeval toimuvad Tallinna Ülikoolis programmi koolitused.

Programmi ajal töötab iga osaleja aineõpetajana, lähtudes oma huvist ja võimekusest, mitte ilmtingimata ülikoolis õpitud erialast. Kui valitud õppeaine ei kattu ülikoolis õpitud erialaga, selgitatakse koos TLÜ ainedidaktikuga välja, kas osaleja on võimeline piisavalt kiiresti selle aine õpetamiseks pädevust omandama.

Noored Kooli õpetajate missioon on haridusliku ebavõrdsuse vähendamine. Esiteks lähtub osalejate koolivalik sellest, kus nende mõju võiks kõige suurem olla. Koolis olles on Noored Kooli osalejate südameasi seista IGA õpilase eest, isegi kui vahel tundub, et mõni õpilane teeb selle väga keeruliseks. Nad seavad igale õppijale kõrged ootused, loovad turvalist õpikeskkonda ja suhteid õpilastega ning algatavad koostööd juhtkonna ja teiste õpetajatega, et selles koolis õpilaste võimalusi suurendada.

Oma aine hästi õpetamisest veelgi olulisemaks peavad Noored Kooli osalejad õpilaste üldpädevuste arendamist, millel on õpilase terviklikus arengus ja elus hakkamasaamises suurim roll. Kõige enam keskendume programmi ajal sellele, kuidas arendada laste õpi- ja sotsiaalseid oskusi. Õpioskused tähendavad nt võimet oma õppimist ise planeerida, sihikindlalt pingutada, raskusi ületada, erinevaid õpistrateegiaid valida ning märgata, milline tegevus oli tulemuslik ja milline mitte. Sotsiaalsed oskused tähendavad võimet erinevates suhtlusolukordades hästi toime tulla, nt sõpru leida, viisakalt käituda, nalja teha, konflikte lahendada, enda ja teiste inimeste emotsioone mõista. Kõik need oskused on elus hästi hakkamasaamise eelduseks.

 
 
Õpetaja baaskoolitus

 Koolitus ja tugi

Koolitus

Noored Kooli osalejad kohtuvad igal teisel reedel ja laupäeval Tallinna Ülikoolis pedagoogika- ja juhtimiskoolitustel, supervisioonidel, seminaridel. Esimese aasta koolitused toetavad osalejat eelkõige väga heaks õpetajaks kujunemisel, teisel aastal lisanduvad eestvedamise ja koosloome programm ning haridussüsteemi laiema tundmaõppimisega seotud ained. Noored Kooli koolitused on intensiivsed, koostöised ja toetuvad iga osaleja aktiivsele panusele.

Tugi

Õpetajaamet on vastutusrikas, seetõttu on osalejale  kahe programmiaasta vältel toeks nii lennukaaslased, mentor, ainedidaktik, koolipoolne mentor kui ka Noored Kooli meeskond ja vilistlased.

 

Lõpetamine

Lõpetamisel väljastame igale NK osalejale TLÜ avatud ülikooli tunnistuse, mis tõendab 60 EAP läbimist ning võimaldab kogutud ainepunkte kasutada, näiteks kandideerides magistriõppesse vastava aineõpetaja õppekavale.

 
NK_pattern2_b.png
 

Eestvedamine

 
 
Noored Kooli õpetajad

Kas õpetaja on juht?

Meie näeme õpetajat õppimisprotsessi juhina, kellel on vastutus oma õpilaste ees. See juhtimine on üsna “tavalise” juhtimise moodi, ainult et osakondade või meeskondade nimetused on 4.A, 6.C ja 11.B. Õpetaja-juht seab eesmärgid, lähtudes riiklikust ja kooli õppekavast, teeb plaani, kuidas oodatud tulemusi saavutada, kaasab oma meeskonnaliikmed (õpilased, kolleegid ja lapsevanemad) ja hindab, kuivõrd liigutakse eesmärkide suunas või on need juba saavutatud. Õpetaja-juht vastutab selle eest, et IGA meeskonna liige (õpilane) saavutaks seatud eesmärgid, sest näiteks korrutustabelit teadmata läheb järgmistes klassides õppimine keeruliseks. 

Kuidas arendab programm eestvedamisoskusi?

Koolitusprogrammi fookuses on enesejuhtimine ja -analüüs, suhete loomine, inimeste jõustamine, koosloome, süsteemne ja strateegiline mõtlemine, valdkondlikud ekspertteadmised ning eesmärgipärane tegutsemine.

Eestvedamisoskused saavad areneda vaid praktiseerimise ja refleksiooni tulemusena. Iga Noored Kooli osaleja viib teisel õpetamisaastal oma koolis ellu tõenduspõhise koosloomeprojekti, kaasates teisi õpetajaid, kooli juhtkonda, õpilasi ja/või lapsevanemaid. Projektide eesmärk on lahendada mingit probleemi, mis just selles koolis õpilaste edasiõppimise võimalusi tagasi hoiab, ja siht on, et projekt jätkuks ka siis, kui osaleja on programmi lõpetanud.

 
 
11. lend lõpetamisel

11. lend lõpetamisel

Kaheaastase arenguprogrammi tulemusel on Noored Kooli osaleja ennastjuhtiv ja kollektiivne süsteemsete muutuste eestvedaja.

 
 

 Noored Kooli valikuline magistriprogramm

 

Noored Kooli programmi läbimise järgselt pakume osalejale võimaluse jätkata eritingimustel Tallinna Ülikooli mitme aine õpetaja magistriõppes.

Magistriõppes jätkamine ei ole kohustuslik! Valik tehakse programmi teise aasta alguses.

Õppekava on võimalik läbida minimaalselt aasta jooksul ning õppima asumiseks ei ole vaja teha sisseastumiskatseid.

Õppekava läbimine annab magistrikraadi ja õiguse õpetada põhikooliastmes ainet, mille didaktikamoodul programmi jooksul läbiti.

 
 

Enne programmi

  • Valid, mis ainet õpetama hakkad.

    • Valitud ainet õpetad Noored Kooli programmi kahe aasta jooksul.

 

Programmi ajal

  • Läbid 73 EAP mahus aineid. Tutvu Noored Kooli programmi õppekavaga SIIN.

    • Programmi jooksul läbid Tallinna Ülikooli õpetaja kutseõpingute mooduli üldkasvatusteaduslikud ja psühholoogiaained (30 EAP), ainedidaktika (12 EAP) ja eriala valikained (7 EAP).

    • Sinu kaheaastane toetatud ja tagasisidestatud töökogemus katab õppekavas oleva praktika (kogumahus 24 EAP) ning õppima asudes tuleb lisaks kaitsta vaid Õpetaja, tase 7 kutse.

  • Koosloomeprojekt - teisel aastal viid läbi koosloomeprojekti, mis on teaduspõhisel sekkumisuuringul põhinev eestvedamisprojekt.

    • Projektis tegeletakse algandmete kaardistuse, tõenduspõhise sekkumise rakendamise ja mõju mõõtmisega, mis võimaldab teemat sügavuti uurida ning liikuda edasi selle vormistamisega magistritööks.

 

Pärast programmi

Keskmiselt on võimalik õpingutega lõpule jõuda pärast programmi lõpetamist ühe kuni kahe aasta jooksul osakoormusega õppides, võttes arvesse samal ajal täiskoormusega töötamist.

  • Astud Tallinna Ülikooli magistriõppekavale.

    • Õppekava läbimine annab magistrikraadi, Õpetaja, tase 7 kutse ning õiguse õpetada ainet, mille didaktikamoodul programmi jooksul läbiti.

    • Õppima asumiseks ei ole vaja teha sisseastumiskatseid, õppekoht on programmi lõpetajale garanteeritud. Osalejal on vajalik teha sooviavaldus õppekavale astumiseks programmi teisel aastal. Immatrikuleerimine toimub pärast programmi lõpetamist.

    • Magistriprogrammi saab astuda ka juba programmi lõpetanud vilistlane.

  • Erialane tasandusmoodul

    (Soovi korral saad registreerida end mõnele tasandusmooduli ainele juba programmi kestel.)

    • Tasandusmooduli läbid aines, mida programmi ajal õpetasid ning milles läbisid didaktika (matemaatika, eesti keel, ajalugu jne).

    • Tasandusmooduli maht on ~30 EAP. Täpne maht oleneb sinu valitud ainest ja varasemast kogemusest. Küsi täpsemat infot siit.

    • Kui oled varasemalt kõrgahariduse tasemel vastava eriala aineid õppinud, saad neid VÕTA abil tasandusmooduli täitmisel arvestada. Varasemalt õpitu sisulist sobivust hindavad Tallinna Ülikooli õppejõud.

  • Uurimispädevuse alusmoodul (12 EAP) toetab magistritöö valmimist. Varasemate tasemeõpingute jooksul tehtut saab arvestada VÕTA kaudu.

  • Magistritöö (18 EAP) ja Õpetaja, tase 7 kutse kaitsmine.