Helena Hendrikson

Soovin luua klassiruumi, kus koos õpilastega uurime, mida tähendab olla inimene – üksteise ja kogu elukeskkonna keskel. Õppimine ei toimu vaid teadmiste tasandil, vaid ka looduse ja iseendaga suhestudes. Usun, et loodustunnetus, empaatia ja kogukonnatunne on oskused, mida vajame maailmas, kus järjest kasvav keskkonna-, sotsiaalne ja majanduskriis tekitab ebakindlust. Tänane maailm nõuab meilt ühiselt tegutsemist ja hoolimist, et leida uusi lahendusi keerukatele ja omavahel seotud probleemidele. Õpetajana aitan noortel kasvada hoolivateks ja mõtlevateks inimesteks, kes suudavad näha seoseid, lahendada probleeme ning langetada otsuseid, mis arvestavad nii teiste liikide kui ka tulevaste põlvkondadega. Suunan tähelepanu individualismilt koosloomele – kogemusele, et me ei ole siin maailmas üksi. Minu töö keskmes on väärtused: austus, uudishimu ja armastus. Usun, et just need on aluseks nii sügavale inimlikkusele kui ka intellektuaalsele kasvule.

Helena on omandanud bakalaureusekraadi Maastrichti Ülikooli Kolledžis, kus ta keskendus mitmeliigilisele õiglusele ja rahuökoloogiale. Ta on panustanud vabatahtlikuna mitmetes permakultuuri, biodünaamilise ja mahepõllumajandusega tegelevates taludes ning kogukondades, kus lisaks ökoloogilisele mõõtmele pöörati tähelepanu ka sotsiaalsetele aspektidele nii inimeste kui ka enam-kui-inimeste vahel. Tema sügav huvi mitmeliigilise hariduse vastu ulatub akadeemilisest uurimisest praktiliste kogemusteni. Seda huvi avab ta ka digitaalses kogukonnas, kus jagab lugusid ja mõtteid, et teha mitmeliigiline haridus kättesaadavamaks ja ärgitada uusi arutelusid. Just seetõttu on ta pühendunud liikidevahelise suhtluse praktiseerimisele ning haridusviiside avardamisele, mis kaasavad erinevaid eluvorme ja perspektiive. Lisaks võib teda sageli leida metsas jälgi ajamas või katla ümber uusi taimseid tinktuure kokku keetmas.

Laura Christine Arba19lend