Lisett Rooden

Kooliajast meenub mulle mitmeid hetki, mil pelgasin küsimusi esitada, kartes eksida või näida rumalana. Tagantjärele mõistan, kui palju õppimise võlust jäi kogemata just selle hirmu tõttu. Tean, et sarnast tunnet kogevad paljud tänased õpilased – seda näen ka oma laste pealt. Usun, et julge õppimine saab alguse keskkonnast, kus eksimine ei ole mitte ainult lubatud, vaid ka väärtustatud. Õpetajana pean oluliseks loovuse ja avatud lahenduste toetamist, kuna need aitavad õpilastel mõista õppimisprotsessi sügavamat tähendust ning julgustavad katsetama. Minu ideaalne klassiruum on turvaline ja toetav koht, kus iga laps tunneb end piisavalt kindlalt, et küsida „Miks?“ või „Mis oleks, kui…?“, proovida uusi ideid ning otsida lahendusi – isegi siis, kui esialgsed katsed ei pruugi õnnestuda. Oma töös näen kasvamas õppijaid, kes ei karda ebaõnnestumisi, vaid tajuvad neid loomuliku ja vajaliku osana arengust. Mina olen nende kõrval toetav teejuht – mitte see, kes pakub valmis vastuseid, vaid see, kes innustab ja suunab õpilasi iseseisvalt mõtlema, küsima ja avastama.

Lisett on omandanud sotsiaalteaduste bakalaureusekraadi ärijuhtimises, kõrvalerialana personalijuhtimine. Ta on töötanud assisteerivatel ametikohtadel mitmes ehitusettevõttes, kus kujundas oskuse olla täpne, süsteemne ja toetada juhtkonda igapäevastes tööprotsessides. Pikaaegne kogemus toitlustusvaldkonnas, kus ta liikus erinevatel ametipositsioonidel edasi tänu pühendumusele ja vastutustundele, on andnud talle laialdased teadmised meeskonnatööst, kliendikesksusest ja inimeste juhtimisest. Need kogemused on õpetaud teda märkama ja mõistma inimeste erinevaid vajadusi, leidma tasakaalu ootuste ja reaalsuse vahel ning kuidas luua koostööd tagavat ja toetavat keskkonda – oskused, mis on väärtuslikud ka klassiruumis õpetajana tegutsedes. Lisett on panustanud vabatahtlikuna projekti „Ukraina heaks“ koostöös Eesti Punase Ristiga, aidates kaasa abivajajate toetamisele. Samuti on ta osalenud raudteeehituse ettevõtte sisese uuringu läbiviimises teemal „Psühhosotsiaalsed ohutegurid“, mis andis talle väärtusliku kogemuse inimeste töö- ja heaoluga seotud küsimuste analüüsimisel. Vabal ajal naudib Lisett tantsimist, muusika kuulamist ja jalutamist ning peab oluliseks aega, mida saab veeta koos perega.

Laura Christine Arba19lend