Kristine Diane Liive, NK 12. lend

Miks on äge olla NK õpetaja ehk kuidas saan olla õpilastele eeskujuks?3 minuti lugemine

Alustame algusest. Miks ma valisin Noored Kooli programmi? See on üks vahva programm, mis annab Sulle võimaluse olla 2 aastat koolis õpetaja ja eestvedaja. Minu jaoks oli otsustavaks NK põhimõte, et iga laps Eestis saaks väga hea hariduse. Pean oluliseks igasse õpilasse uskumist ja nende toetamist. Noored Kooli meeskond usub samamoodi ka meisse, õpetajatesse. Nende jaoks on oluline, et lisaks õpetamisele oleks meil ka enda aeg ja hobid ehk me ei veedaks päevi-öid järjest koolis, vaid laeks enda akusid ka väljaspool. Liitusin, et saaksin olla veel parem õpetaja ja osa sellest jõuduandvast liikumisest.

Minu 9. klass eelmisel õppeaastal Ivo Linnaga

3 põhjust, miks olen õpetaja:

1. Väiksest saadik on mulle meeldinud multifilmid ja maagiast jutustavad raamatud. Nendega kaasnev avastamisrõõm, oma maailma loomine ja seikluste otsimise soov pole minus siiani kadunud, kuigi lapsena tundus, et täiskasvanuna seda olla ei saa. Mulle näis “täiskasvanute maailm” otsekohesem, nukram ja külmem – rõõmu ja lusti sinna tihti ei lasta. Mäletan teismelisena tunnet, et ma küll ei taha suureks kasvada, sest ei soovi kaotada oma vigureid ja nalju. Nüüdseks mõistan, et saan olla lapselikult rõõmus ja uudishimulik, olles samas ka kohusetundlik ja vastutust võttev kui olukord seda nõuab. Näen, et kuigi mõnda osa täiskasvanu elust igatsetakse, siis enamasti on arvamus, et peale õpinguid on vaid töö ja kohustused. Minu üks soovidest ongi olla noortele eeskujuks ja näidata, et enda harimine ja proovile panek aitab leida endale meelepäraseid tegevusi, mida saab ka elukutsena teha. Julgustan järgima oma huvisid, sest säravad silma ja tahe pingutada on need, mis uksi avavad ja võimalusi pakuvad.

2. Koolis õpetades lähtun järgmisest põhimõttest. Suhtun õpilastesse nagu ma tahan, et nad minusse suhtuksid ehk võtan neid võrdsetena. Muidugi olen tunnis korra haldaja ja tunni läbiviija, samas annan neile vabadusi, millega kaasnevad ka omad vastutused. Võrdsuse rõhutamine toob sisse ka inimlikkust ja see on noortele eriti oluline. Soovi olla suur ja mitte enam laps on tugevalt tunda. Leian, et väikeste sammudega saab õpetada, et iga vabadusega kaasnevad  teatud kohustused. Kui saad viimastega hakkama, siis võid julgelt hüvesid nautida. Eksimuse korral pead mõneks ajaks sellest vabadusest loobuma. Sellise süsteemiga kaasneb ka pidev kokkulepete rõhutamine, et õpilased peaksid meeles ühiselt antud lubadusi ja eksimiste tagajärgi. Kohusetundlikkust ja vastutuse võtmist on vaja igal elualal; nendest rääkimine ja oma tagajärgedest õppimine on parim viis, kuidas valmistuda edasiseks eluks.

3. Osa õpetaja tööst on ka kuulamine, õpilaste jälgimine ja neisse uskumine. Õpilased teavad, et võivad tulla minuga kõigest rääkima. Minu jaoks on oluline, et olen õpilaste jaoks olemas ja kui ma ise neid aidata ei oska, suunan nad edasi. Igal ühel meist on oma lugu ja me ei saa eeldada, et teame juba poole jutu pealt, mida teine öelda tahab. Vaja on märgata kõiki, nii vaikseid kui kõvahäälseid ja olla neile vajadusel toeks või otsida abi. Võib-olla saan just mina olla selle õpilasele abiks, kui ta seda soovib. Luues õpilastega head suhted on neid kergem õpetada, sest nad usaldavad sind ja on valmis sind kuulama isegi kui teema on keeruline. Lähenedes individuaalselt on võrratu näha, kuidas õpilased hakkavad koostööd tegema, kes kiiremini, kes aeglasemalt, kuid igal ühel on arengut näha. Usun, et iga õpilane on võimeline hakkama saama, kui ta ise töötab ja tahab.

Need on minu põhjused, miks ma seda tööd teen ja armastan. Tean, et muutus algab minust. Õpetamine on minu viis anda tagasi oma kogukonnale ja läbi selle muuta meie kõigi elu paremaks, sest homsed tegijad on täna koolipingis.

Diane
12. lend 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga